Бібліотека
Краматорської загальноосвітньої школи І – ІІ
ступенів № 13
Краматорської міської ради
Анкета
1. Назва навчального закладу
Краматорська
загальноосвітня школа І – ІІ ступенів №
13 Краматорської міської ради Донецької ради
2. Адрес навчального закладу
84314 Донецька обл. м. Краматорськ вул. Перепелиці буд. 39
3. Телефон
т.
0626-44-33-94
4. Електронна адресса
school13mt@ukr.net
5. Сайт школи
http://kramatorsk-school13.edukit.dn.ua/
6.
Блог шкільної бібліотеки
http://krambibschool13.blogspot.com/
7. Бібліотечний
фонд: 31304 екз.
- науково-методична література – 343 екз.
- художня література – 25588 екз.
- навчальна література – 5186 екз.
- періодика -
0 (найменувань)
- довідкова література – 187 екз.
- медіа ресурси – 0 дисків.
8. Состав
ДБА (довідково – бібліографічний апарат):
Каталоги – систематичний, абетковий
Картотеки
- підручників, надходження періодичних видань, довідково-інформаційна
картотека для вчителів, картотека сайтів бібліотек
9. Напрямки роботи бібліотеки.
Головною
метою
діяльності шкільної бібліотеки є
інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, надання користувачам
вільного доступу до вітчизняного і світового інформаційного ресурсу. Крім того,
шкільна бібліотека виконує інші бібліотечні функції, зокрема інформаційну,
освітню, культурологічну, виховну, організаційну, формування інформаційної
культури.
Завдання, що стоять перед бібліотекою,
визначаються, насамперед, її участю у навчально-виховному процесі та його успішному
здійсненні.
Задачі:
- Сприяти розвитку пізнавальних
інтересів та здібностей учнів;
- Формувати в учнів бережливе
ставлення до книги, уміння самостійної роботи з книгою;
- Формувати в учнів інтерес до знань,
до навчальних предметів;
- Розвивати допитливість, активність,
потребу постійно працювати з книгою;
- Формувати в учнів високу культуру
роботи з книгою;
- Через книгу підвищувати рівень
техніки читання;
- Підтримувати роботу з сільською
бібліотекою в роботі з учнями;
- Провести урочисте посвячення в
читачі учнів 2 класів;
- Провести звірку стану охоплення
дітей читанням;
- Домогтися 100% охоплення дітей
читанням;
- Систематично проводить перевірку
формулярів з метою виявлення читачів, які затримують повернення книг. Проводити
з ними індивідуальну роботу;
- Створити актив бібліотеки для
проведення рейдів з перевірки стану підручників;
- Виступати з аналізом читання учнів
на батьківських зборах;
- Проводити бібліотечні уроки з метою
виховання в учнів культури читання;
- При записуванні учнів до
бібліотеки, проводити бесіди, щоб виявити, якою літературою захоплюється учень;
- Проводити бібліотечні уроки.
- Проводити виховні заходи.
Кредо: « Бібліотека – це місце, де розум і
душа черпають свої сили в старих чи нових ідеях. Людина – це підсумок
прочитаного. Дитина, яка свого часу не зустрілася з доброю книгою, не стане в
майбутньому особистістю»
10. Історія бібліотеки
Бібліотека
заснована у 1959 році. За весь час поповнила свій фонд - 31304 екземплярів. Бібліотечними книжками користувалося більше,
ніж 1000 читачів.
11. Досягнення
За останні 5
років бібліотека покращила побутові умови, матеріальне становище. Постійно
оновлюються інформаційні джерела, в допомогу учням працює комп’ютер.
А
найголовніше це те, що всі учні школи – читачі бібліотеки, беруть активну
участь у шкільних заходах, конкурсах.
12.
Перспективи розвитку бібліотеки
Бібліотека
бере на себе відповідальність за підготовку читачів до майбутніх змін у
суспільстві, надаючи їм різні інформаційні можливості та навчаючи їх сучасним
технологіям отримання знань. Вона робить свій внесок у формування людини
нового типу, стимулюючи аналітичні здібності, допомагаючи людям осмислено
оперувати різними міждисциплінарними знаннями з метою вирішення нових
нестандартних проблем.
Наукова
бібліотека повинна забезпечувати надзвичайно високий рівень надання
громадянам інформації за допомогою ІКТ, якими можна користуватися у будь-який
час, має стимулювати вироблення нових знань, надаючи новій генерації
вчених і творчих особистостей найбільш вагомі інтелектуальні активи для
створення економіки знань, що виходить на перший план суспільного життя.
Користувач
розглядається як центральна фігура у бібліотеці, тому основним завданням у
створенні нової системи обслуговування є підвищення якості, ефективності
та швидкості обслуговування користувача на всіх стадіях: від запису в
бібліотеку до здобуття необхідної інформації.
В
перспективі розвитку бібліотеки впровадження автоматизованої
бібліотечно-інформаційної системи (АБІС), комплексу автоматизованих програмно-керованих
програм, доступ до електронних
версій літератури, створенням більш
комфортних умов роботи бібліотекаря та читачів.
13. Модель бібліотеки майбутнього – електронної бібліотеки
Бібліотека майбутнього - це як і раніше місце. Місце, де люди збираються
для спільної роботи та координація проектів. За допомогою бібліотекаря, який орієнтується в інформаційному полі,
бібліотекаря, який, з'єднавши знання конкретної предметної області і розуміння
читача, надає доступ до потрібної інформації.
Бібліотека майбутнього - це будинок, куди бібліотекар не боїться запросити дітей, щоб навчити їх досягати більшого при менших витратах. Щоб навчити їх, як використовувати паяльник або розібрати якийсь прилад, який нікому не вдається відремонтувати. І навіть ризикнути проводити заняття за їх бажанням, просто тому що це весело.
Бібліотека майбутнього - це будинок, куди бібліотекар не боїться запросити дітей, щоб навчити їх досягати більшого при менших витратах. Щоб навчити їх, як використовувати паяльник або розібрати якийсь прилад, який нікому не вдається відремонтувати. І навіть ризикнути проводити заняття за їх бажанням, просто тому що це весело.
У бібліотеці майбутнього так багато веб-терміналів, що завжди
є, принаймні, один вільний. І люди, які керують цією бібліотекою, розглядають
доступ до інформації та зв'язок з колегами не як другорядна справа, а як
головне.
Сучасна
бібліотека є багатогранною. Вона створює для користувачів максимально комфортне
середовище, є відкритою для всіх тих, комі потрібна книга. Грандіозні
перспективи відкриває перед бібліотекарем та читачами використання комп’ютерної
техніки. Наявність якісної бібліографічної бази даних забезпечує учасників
навчального процесу повноцінною підтримкою у підготовці до навчальних занять,
підвищення якості профмайстерності педагогів. Інформатизація бібліотеки – це
створення електронних каталогів і картотек, що значною мірою підвищує
ефективність пошуку необхідної інформації з конкретного питання, полегшує
роботу з обліку наявного фонду та контролю за рухом підручників, художньої
літератури
Комп’ютеризація бібліотеки - це важливий етап на шляху
модернізації інформаційного сервісу і бібліотечно-інформаційного
обслуговування користувачів.
14.
Перлини бібліотечної роботи.
В бібліотеці були проведені заходи:
-
Бібліотечні уроки.
-
Тижні «Дитячої і юнацької книги»
- Акції «
Живи, книго!»
- Акції «
Подаруй бібліотеці книгу»
- «Творча
майстерня читача»
- Відгук
на прочитану книгу.
- Ведення
читацьких щоденників.
- Участь у
предметних декадах.
- Участь у
тематичних лінійках.
15. Зоряний захід
- акція «Підтримай бібліотеку –
подаруй книгу»;
- виставки-запитання,
виставки-презентації, виставка-рекомендація "Прочитайте - це цікаво";
- «День
безпечного Інтернету»;
- бібліотечні
години;
- Прощання з
буквариком;
- читацький мережевий марафон
"Прочитай сам - порадь товаришу".
Комментариев нет:
Отправить комментарий